Când să ne prezentăm la medicul cardiolog?

Adesea, pacientul ajunge la cardiolog trimis de medicul de familie, de medicul diabetolog, pneumolog, neurolog sau cel de medicina muncii ca urmare. În alte situații, vizita este declanșată de simptome precum valori tensionale mari sau modificări găsite pe traseul ECG. În orice caz, pacientul cunoscut cu factori de risc cardio-vasculari (bărbații și femeile după instalarea menopauzei, vârstnicii, pacienții cu încărcătura familială pentru boala cardiovasculară, fumători, supraponderali, cunoscuți cu diabet sau hipertensiune sau cei cu dislipidemie – nivelul crescut al colesterolului și/sau trigliceridelor) trebuie să facă o evaluare cardiologică periodică. Frecvența controalelor depinde de severitatea factorilor de risc și de controlul acestora.

Care sunt semnele și simptomele ce ar trebui să ne trimită la
cardiolog?

Inima este precum un motoraș, iar când motorașul nu mai poate să tragă în condiții de efort, acest lucru ar trebui să ne alarmeze… simțim că nu mai avem aer și/ sau o presiune în mijlocul pieptului care apare la efort și cedează la repaus. Dacă simțim bătăi neregulate sau un ritm prea rapid, iarași ar trebui să
mergem la cardiolog. De asemenea, dacă observam umflarea picioarelor, trebuie să ne gândim ca ar putea avea legătură cu aparatul cardio-circulator. Un alt motiv pentru care trebuie să ajungem să ne vadă un medic cardiolog este sincopa (pierdere a stării de conștiență). Alte semne și simptome, mai puțin frecvente, sunt vertijul (amețelile), tusea seacă și persistentă, transpirațiile reci, oboseala nejustificată, greața și durereile în etajul abdominal superior.

Tags: